ktorí sa prezentovali na desiatom ročníku medzinárodného veľtrhu chémie a plastov CHEMTEC. Medzi vystavovateľmi, ako jediný predstaviteľ slovenského chemického priemyslu, bola akciová spoločnosť Novácke chemické závody. "Naša firma sa na veľtrhu CHEMTEC zúčastňuje každoročne. Využívame príležitosť na malom priestore predstaviť kompletný výrobný program, stretávať sa s obchodnými partnermi, terajšími i potenciálnymi, posilňovať pozície a hľadať možnosti na rozširovanie exportu na český trh. Oživenie stavebnej výroby u nás i v Českej republike sme zaregistrovali zvýšením záujmu o fasádne obklady Slovinyl Siding a okenné a dverové profily Internova. Pražskú prezentáciu hodnotíme pozitívne, podpísali sme okrem iného dôležitý kontrakt s CHZ Litvínov na dodávku etylénu, napriek tomu zvažujeme, či na niektorom z budúcich ročníkov nebudeme absentovať. Vo vyspelej západnej Európe sa veľké, známe chemické veľtrhy konajú v časovom horizonte dvoch-troch rokov, keď častejšie, zakaždým v inej lokalite. Hodláme preto iniciovať prostredníctvom Zväzu chemického a farmaceutického priemyslu na Slovensku, aby sa zmenila periodicita aj pražského CHEMTECU, trebárs na dvadsaťštyri mesačný cyklus, čo by bolo podľa nás efektívnejšie," povedal po veľtrhu pre Prieboj generálny riaditeľ NCHZ, a.s., Ľuboš Beňo.
V Českej republike majú v súčasnosti Novácke chemické závody takmer osemdesiat významných odberateľov. Po nemeckom je práve český trh pre spoločnosť druhým najvýznamnejším, umiestňujú na ňom 18 percent z celkového exportu.
Text k foto
1. V priemyselnom paláci na pražskom výstavisku Novácke chemické závody predstavili na ploche 35 metrov štvorcových výrobný program spoločnosti. Odborná verejnosť prejavila najväčší záujem o fasádne obklady Slovinyl Siding a okenné a dverové profily Internova. Laikov, ktorých však nebolo veľa, zaujali napríklad vkusne naaranžované granule suspenzného PVC.
2. Za desiatym ročníkom veľtrhu CHEMTEC sa už pomaly dvere zatvárali, v stánku NCHZ však bolo stále rušno. Ostatné firmy "balili", novácki chemici sa venovali každému (laikovi i odborníkovi), kto prejavil o firmu ako takú a jej produkty záujem.