diči, ako aj zamestnanci v doprave po uplynutí 4,5 hodiny za volantom urobiť prestávku na najmenej 45 minút. Zákon o pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave, ktorý prednedávnom vláda schválila, však umožňuje túto prestávku rozdeliť na viacero častí, minimálne však na 15 minút. Podľa zákona však musí vodič počas 24 hodín nepretržite odpočívať najmenej 11 hodín.
Nepretržitý odpočinok si smie vodič skrátiť na deväť hodín najviac trikrát do týždňa, pričom v nasledujúcom týždni musí mať oddych predĺžený. Ak sa za volantom striedajú viacerí vodiči, každý z nich by mal odpočívať aspoň 8 hodín v priebehu každých 30 hodín vedenia motorového vozidla. Celkovo však nesmie čas šoférovania na jedného vodiča v dvoch po sebe nasledujúcich týždňoch prekročiť 90 hodín. Zákon tiež definuje dĺžku a výnimky krátenia nepretržitého odpočinku v týždni, ako aj možné spôsoby oddychu vodičov.
V prípade porušenia maximálnej dĺžky vedenia motorového vozidla alebo doby odpočinku, hrozí vodičovi pokuta do 10 tisíc korún. Pokutou až do 20 tisíc korún a zákazom činnosti až do 6 mesiacov môže byť potrestané falšovanie záznamov o dĺžke vedenia vozidla. Okrem profesionálnych vodičov zákon upravuje aj odpočinok, pracovnú pohotovosť a nočnú prácu niektorýh kategórií zamestnancov v cestnej, železničnej, mestskej hromadnej, leteckej a vodnej doprave.
Zákon o pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave bude na rozdiel od Zákonníka práce zohľadňovať špecifickú povahu práce v tejto oblasti, V súlade s právom EÚ upravuje aj povinnosti zamestnávateľov a vodičov motorových vozidiel pri zaznamenávaní časových úsekov záznamovým zariadením.
AutoServer, spracoval: - mak -