Viac ako šesť mesiacov zhromažďovali jednotlivé komisie pôsobiace pri Mestskom zastupiteľstve v Prievidzi podklady pre spracovanie dokumentu Stratégia rozvoja mesta, ktorý predstavuje „základný manuál“ pre tvorbu jednotlivých projektových zámerov na čerpanie finančnej pomoci z fondov Európskej únie. Rozsiahly materiál zaznamenáva súčasnú situáciu v Prievidzi, reálne požiadavky občanov vyplývajúce z ich potrieb a možnosti, ktoré na ich uspokojenie poskytujú štrukturálne fondy. Mesto z nich definovalo tri ťažiskové oblasti stratégie rozvoja pre budúce roky – priemysel, dopravu a bytovú výstavbu.
Práve orientácia na spomínané tri oblasti by mala pomôcť k zvráteniu nepriaznivého demografického vývoja v Prievidzi. Odhliadnuc od klesajúcej pôrodnosti, typickej takmer pre všetky regióny Slovenska, mesto zápasí aj s „odlivom“ obyvateľstva. Už v minulom roku sa napríklad z Prievidze odsťahovalo dvojnásobne viac občanov, ako prisťahovalo. „Ak by tento trend pokračoval, o dvadsať rokov by Prievidza mala polovicu súčasného počtu obyvateľov, a to by bola tragédia,“ skonštatoval primátor Ján Bodnár a dodal: „Mesto musí bojovať o každého obyvateľa, čo je možné len vtedy, ak ľuďom zabezpečíme prácu i strechu nad hlavou.“
Mesto pri tvorbe projektových zámerov teda venovalo veľkú pozornosť najmä príprave pozemkov pre priemyselné parky a s nimi súvisiacej problematike dopravnej infraštruktúry. Práve doprava je pre Prievidzu už dlhú dobu problémom číslo jeden a čoraz naliehavejšia sa javí potreba vybudovania obchvatu mesta. „Obchvat je zaradený v rámci prioritného programu Trenčianskeho samosprávneho kraja v súvislosti s budovaním rýchlostnej komunikácie Drietoma – Žiar nad Hronom. Alternatíva už síce bola zúžená len na trasu Trenčín – Žiar nad Hronom, to však nič nemení na fakte, že pre Prievidzu by aj táto možnosť priniesla veľké výhody,“ vysvetľuje J. Bodnár. V prvej etape by podľa primátora bolo možné začať budovať časť obchvatu na úrovni súčasnej Ciglianskej cesty ústiacu až na Bojnickú cestu. „Táto etapa je reálne zvládnuteľná, ide v podstate o trojkilometrový úsek a podľa odhadu Slovenskej správy ciest by sa náklady na jeho vybudovanie pohybovali okolo 200 miliónov.“ Oveľa komplikovanejšie vidí Ján Bodnár druhú etapu budovania obchvatu, od Bojníc smerom na Nedožery – Brezany, pričom môžu vzniknúť problémy s vykupovaním pozemkov.
V najbližšom období chce mesto venovať pozornosť predovšetkým začatej bytovej výstavbe. V septembri by malo byť skolaudovaných 173 bytových jednotiek na Ciglianskej ceste, súčasne bude pokračovať dostavba ďalších 90 bytov v bloku D. Primátor tvrdí, že už v tomto roku by malo strechu nad hlavou získať približne dvesto rodín a už v budúcom roku by sa malo začať aj s výstavbou štandardných a nadštandardných bytov vo vytypovaných lokalitách Necpaly a Nové mesto. „V bytovej výstavbe budeme pokračovať kontinuálne, kým bude dopyt zo strany občanov. Už teraz evidujeme približne 1200 živých žiadostí o byty,“ povedal j. Bodnár. Veľkú mieru na raste záujmu má podľa neho aj fakt, že mesto zrušilo obmedzenie, podľa ktorého si žiadosť o predelenie bytu mohli podať len občania s trvalým bydliskom v Prievidzi. Odkedy bolo toto všeobecne záväzné nariadenie zrušené, na mestskom úrade pribudlo viac ako 150 nových žiadostí.